julstök!!

 Ja idag är det den 21dec, å min man har namsdag !Grattis. Han har även flytten ut till Fabriken idag, det är inte riktigt klart men inom 1 vecka skall det vara det. Det känns så konstigt att det börjar falla på plats allt, i mars månad var det bara en gräsplätt.Jag har ingen direkt julkänsla men ,det beror säkert på vädret å att jag slår ifrån mig lite. Jag skall vara med hos Hasse i lokalradion idag fredag mellen 9-11 så det blir kul, han ringde kl 24,00 inatt när vi sussade gott, jag undra .NU har det hänt nåt !! Blev rädd, men det va bara Hasse Andersson som inte hade koll på att det skillde 7 timmar.Jag har haft värsta förkylningen i 5 dagar men nu e jag pigg som en mört igen. Det värsta e att mina pepparkakor från IKEA  är slut !! Det har blivit mycket film å pepparkakor dessa 5 dagarna, å Thomas va ju i KINA så han kunde ju inte heller stoppa mig. Så idag skall jag bege mig till IKEA underbart varuhus,iallafall när man e utomlands !! Vi skall ha svenskt julbord här imorgon för Thomas singaporianska arbetskompisar, nu skall dom få smaka svensk shusi !! sill, lax, janssons, köttbullar, å rödkål.  Jag blir så glad av alla som kommer ihåg oss till jul via mailen , å julkort i postboxen. Jag tycker mycket om mailen ,men inget slår våra fina julkort, å så mysigt att få sprätta upp ett kuver eller se en söt tomte, hoppas vi inte tappar det helt hemma,den traditionen får inte försvinna.Stressen kan inte ta över allt. Det är väl härligt att tända lite ljus dricka lite glögg å sitta å skriva julkort. BARNEN,hoppas nu att ni har skickat julkort till MAMSEN !!!??? Vi har blivit utbjudna på julafton av alla Thomas jobbkompisar ,som förövrigt jobbar till 13,00 julafton på lunch, hade väl ingen större lust att gå någonstans på julafton, å vet ni vad dom skall bjuda på KFC. Kentucky fried chicken, det va väl västerländskt för dom !!!!Ja det kommer iallafall att bli en annorlunda jul, som vi säkert kommer att minnas, oj vad jag får vara med om mycket!! kramar till alla!  Jag skall nu rulla köttbullar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gratta Thomas så gott på namnsdagen!
Nu är Alicia frisk ifrån magsjukan och jag och Manuel verkar ha klarat oss denna gången oxå (ta i trä). Idag packade Alicia sin lilla hundväska med leksaker som hon ska ha med till Singapore och så ställde hon den vid ytterdörren. Hon ser mycket fram emot att träffa er och farmors pool. Inte att förglömma! Ha det så gott så hörs vi väl på telefon på julafton.

Kram Cillan

2007-12-21 @ 12:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0