läge den 12 Dec,

bosse bodilbosse bodil286742-154286742-153grillJa nu måste jag skriva lite, allt har kommit efter. Vi hade ju kompisar på besök å det har varit jätteskoj. Första besökarna ifrån HÄLSÖ Iland. Familjerna Myhrman / Giertz. Dom bodde på Orchard road så vi va ute på sightseeing, runt chinatown /orchad road. Vi va åt  kina mat bla, sen dagen efter hämtade vi Bodil å Bosse som kom ifrån Bangkock med Tiger airlines, allt gick bra tills tullarna fick se Bodil med cigaretter i en genomskynlig plastpåse !!! oj,oj tänkte Bodil när tullarna tog henne vart har jag kommit !! Ja man kan ju säga att hennes cigaretter blev ganska dyra!!! Tur att man håller sig till ansiktsbehandlingar å ej, rökning. Vi var ute mycket visade det finaste av Singapore, floden  Boat que, Swiss hotell, Raffels. Vi åt indisk god mat,  China town, samt fabriken det va skoj å ha alla här, Jag har också en man som klarade sitt Singaporianska körkort igår  GRATTIS ! Skönt slipper vi köra på småvejarna efter februari!!  Igår låg vi i var sin soffa å tittade på svensk film har lånat av en bra granne,  ja vi skulle låtsas som om det inte är någon jul men det går ej så bra, överallt spelas julmusik å på vårat område blinkar det granar i varje fönster. Vi skall ta hem dom anställda på Thomas kontor den 22 då blir det nog lite småvarmt. Just nu är det en lugn period våra kurser har uppehåll för jul, många reser hem. Vi själva skall ladda batterierna tills den 3 jan då min lilla råtta kommer , ja hennes mamma å pappa Manuel å Cillan kommer ju också med, jätteskoj. Tyckte att det kändes så längesen vi bestämde men är snart där.   Ja väderstatus är regn, regn, regn. inte jätteskoj, men som Yaiza sa när jag gnällde: Det är säkert bättre än vintern i GÖteborg å det är nog sant Yaiza,  Tack för den.  skall återkomma snart med mera, imorgon är det dags för att lyfta upp mitt face igen, får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Bodil Larsson

Hej på er !! Ja nu är vi hemma mitt i allt julstök,resan hem gick bra men nästa morgon slog jag upp mina små bruna kl 04:00..det gick bara inte att somna om så det va bara att sätta igång med frukost och sånt som man har blivit sörvad med i en månad nu,jobbigt !!!
ajj där rök en nagel mina små silkestassar e ej vana vid att åka ner i diskbaljan längre,uj uj..Som tur e skall vi SKIPPA ALLA JULKLAPPAR i år(snyft bosse)så vi slipper stessa runt i stan och på öarna med det. Här är det grått och mulet har inte sett solen en enda gång sen vi komm hem!Ta det nu lugnt Susanne o Tomas och ladda batterierna tills barn o barnbarn kommer och en riktig GOD JUL på er om vi inte hörs innan dess//Kramar Bodil.

2007-12-20 @ 13:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0