UTFLYKT 29 sept

Ja idag vakna vi tidigt å studerade kartan. Vi tog en tur till TUAS där fabriken växer fram å det va sååå roligt jag har inte varit där på flera månader. Sedan åkte vi mot Changi flygplatsen,jag hade läst om en lite ö som heter PULA UBIN ville se vart man tog båten dit. Jodå vi hittade färjorna små båtar som tog ca,10 minuter å kostade 4 dollar på man tur/retur.Det bstämde vi att göra på söndag.Vi hade hört talas om att IKEA hade öppnat sitt 2:a varuhus i Singapore så vi ville kolla. Det gick jättebra,Enormt stort,det är en underbar känsla när man kommer in på Ikea ,det måste väl vara Sveriges bästa reklam?? Vi var ju tvugna att fika ,jag en räkmacka Thomas köttbullar, 15 dollar= 70 sv kr. Efter det ville jag till en stor trädgårshandlare å köpa lite växter nu när vi hade bil.Jag försökte läsa kartan å faktiskt det gick bra, vi hittade bra. Vi såg så mycket som man inte ser när man åker tunnelbanan av naturliga själ = under jorden. Sen åkte vi hem med varorna tog lite siesta man blir trött av att göra slut på pengar.Efter det tog vi en tur till en DANSK affär som Jag hade besökt 1 gång med taxi. Vi var noga med att först läsa kartan, det gick också bra. Där fanns rågbröd leverpastej,gamle ole,fläskstek å en massa gott. Vi köpte till kvällsmaten. Det blev riktigt goda smörebröd.Som lax ,fick vi nyheter från Sverige att vår yngste son hade fått fast arbete grattis !!!Changi villageBåttur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0