1 APRIL!!!!

Äntligen, bloggen har varit stängd 4 dar det har inte gått att komma in. Ja helgen har varit hektisk men trevlig.  I lördags tog vi nya svenska vänner med oss till Pula Ubin, å hade det trevligt kanske i varmaste laget!!! Sen gjorde vi en runtur  som avslutedes hemma hos dom med  gos mat å trevligt sällskap. Vi tittade också på ett 30 minuter långt matprogram med våran egen Mat.Tina, det va inspelat på Gotland å va vackert det va, frisk luft naturen å så svenska flaggor!!!! Ja, så nu harjag skrivit upp Gotland på min reselista!!! På söndagen va vi å hämtade våran konst som vi köpte på BALI, hade lämmnat in det på inramning, sen va det dags att åka å handla . På söndagskvällen hade vi våra Nya Zeeländska  Sue å Chris här på kortvisning från Hönö / å Bali, dom tyckte bägge ställena va fruktansvärt  vackra. Ibland känner jag mig som en ambassadör!!! Vi bjöd på  Köttbullar å tillbehör lingonsylt gillade dom verkligen. Ja idag ska vi vila, å imorgon e det dags för ett svenskt besök ,ifrån Bergs Sverige,han får komma hit å bada lite på kvällen. Ja nu e många glada när jag e i Singapore å inte luras denna dag eller hur????Barnen brukar alltid gå på mina skämt,tror jag iallafall. Jag har lyckats lura Thomas på morgonen!!! Ja , nu på Torsdag e det dags för första biobesöket med föreningen SWA som jag har gått med i styrelsen, blir intressant att se  om vi kan hitta till rätt biograf . Det va ju också tur att Blåvitt fick poäng igår för husfridens skull. Vädret har stigit med 3-4 grader den sista veckan , å det känns. Enligt mitt tycke är det lite för varmt just nu. Jag har blivit ,vän med en såå trevlig Italienska på vårt område som kom för 2 månader sen, å Italienskan går fantastiskt bra, jaja jag blandar med Spanska men va gör det hon förstår mig utmärkt. Det värsta e ju att alla jag blir bekant med säger jag , Ni måste besöka Sverige!!!! Jag kanske ska öppna Bed &breakfast när jag flyttar hem ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0