BATAM,Indonesien

vackra flickortempeltempeltempeltempelJa ,idag gjorde jag å 3 väninnor en dagutflykt till BATAM,en ö 55 minuter ifrån S-pore. Vi åkte en snabbfärja kl830 på morgonen dit. Vi hade en fin båtfärd. Vi blev hämtade av en guide när vi kommit fram. Det är väldigt annorlunda mot S-pore betydligt fattigare,å mer slitet. Det skadar inte att se lite annat vad som finns i vårat område. Vi slussades runt ett par timmar till olika köpcentra,å det va väl så där inget att köpa direkt men vi hade så trevligt ihop. Sen bar det av till en restaurang med seafood= skaldjur. Jättegott räkor ,fisk ,grönsaker,ris å krabba. Sedan tog  vi oss till ett SPA å va härligt det va resans höjdpunkt.En helkroppsmassage för 20 dollar= knappt 100 svenska kr,man kunde köpa till en liten aromolja för 10 dollar så det blev 30 dollar = 130 kr för 11/2 timme underbart,betydligt billigare än i S-pore.Efteråt va vi slacka å då fick vi lite te av ingefära,tyvärr hjälpte inte det utan vi tog oss till ett trevligt cafe,där fick vi oss en god glass å en kaffe då började vi piggna till igen. Sedan fick vi besöka ett tempel alltid intressant, med några härliga statyer i trädgården. Undrar om det va något för HÖNÖ??
Ja vi tog oss senare hemåt å steg i land vid 1930 tiden.Allt som allt kostade väl detta ca.90 dollar med massagen å visum som man behöver för att komma in i Indonesien å det kostar 17 dollar. I svenska kronor gick det på 400 det tycker jag är jättebra pris för en heldag,med massage. Det kommer vi säker att göra om. Jag är glad att jag har härliga vänner här i S-pore,det gör allt lättare. Jag sätter in en bild på 4 vackra flickor från olika ställen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0