Ny vecka!!

 Å verkligen roligt att se att ni har haft lite vår hemma.!! Jag måste medge att man längtar hem, när man får mail om kaffe i trädgården å lite vårsol. Men allt har sin tid så e det ju, å det e ju inte farligt att längta lite heller. Vi fick en webbkamera installerad för ca 3 veckor sen över Bergs kontor på Hönö klova samt Öckerö.Det blev väl inte så käckt första dagarna, jag slog på kameran säkert 10 gånger första dan, såg ut över klova ända till Vinga,stråket där jag tar minmorgonprommenad, jag sa till Thomas:TA BORT KAMERAN!!!! Va vadå , han sa det e väl trevligt,,, ja nu kan jag hantera den men igår gick vi in vid 1730 å titta över havet å såg båtar gå ut, då tänkte jag , Gud va vackert!!Hoppas ni som bor där också ser det,, å har tid att njuta, Våren kan ju innehålla mycket stress,  trädgård, grillen,båten. Men ta det lugnt å titta runt er!!!Ja, nu tänker väl ni, ja där kan hon sitta på andra sidan jorden utan arbete å trädgård å låta filosofisk!!!!!Det e just det!!!!Man tänker mycket ,hoppas jag e lite klokare när jag flyttar hem. Nog om detta, 
JA imorgon skall vi alla här i S.pore få reda på hur det gick till när MAS SELAMAT,kunde rymma från ett fängelse här på ön,Alla undrar hur det gick till,han besökte toaletten under marken,för där är fängelset å rymmde????Spola han ner sig???? Ja iallafall har militärer, poliser å andra letat i 2 månader, å han e inte funnen,Alla pratar om det å väldigt pinsamt, första gången som det bekräftas att någon har rymnt, alltså som man får reda på !! Det är tält uppställda ute runt kusterna där bor militärerna i små tält,kollar bilar å lägenheter.  Ja vi som bor här tror väl att killen har fått inside hjälp, larmet tog 4 timmar innan det kom!!!!Polisen trodde nog att dom skulle ta honom, å inte säga nåt. Han e dömd för att planera terrorkupp mot S-ingapore.Han kommer från Indonesien.Ja ,det står i tidningen att trafiken ut mot gränserna har varit väldigt kollade, å det kan Thomas intyga, fabriken ligger ju alldeles vid gränsen mot Malaysia, ca 10 minuter ifrån . Så köerna har ibland varit 10-15 timmar att komma över gränsen,  fortsättning följer,,,,, kommer dom att fånga honom?????  Heja Öis -3 poäng....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0