22okt

Ja det är konstigt hur olika man inleder samtal!!!!!!  I början när jag bodde här var jag så förvånad att alla frågade om jag ätit frukost /lunch????  Jag tänkte vad konstigt, men nu är man van vid att dom öppnar ett samtal så. Här frågar man aldrig direkt var bor du ?? Det anses ofint. Å vädret ja det är ju alltid samma. Å mat ja det är det stora intresset här, vad man äter och om man har ätit , javisst är vi olika över jorden men ändå så lika. Hemma öppnar vi gärna samtalen , om just vädret. När jag bodde på Tenerife , var det altid frågan hur man mådde, ock sina barn, och hur mina föräldrar mådde!!! Dom gick igenom hela släkten innan man började och samtala.

Idag har jag vaknat så tidigt före 6, det kommer 2 tjejer å hjälper mig med flyttstädningen idag, så nu är alla skåp tömda , Så det är bara för flyttgubbarna att  packa på fredag.  Idag ska jag ut med min Nya Zeeländska kompis på lunch, dom kommer förövrigt till Sverige i sommar, det ska bli skoj, att visa vår vackra västkust!!!!
Sista jag gör för SWA, är en vinprovning på tisdagen den 28 oktober  på kvällstid, å det va många anmälda 27 st, skoj, det blir nog sista kvällen jag umgås med våra vänner , på det viset. Där får även våra män vara med, annars är det ju en kvinnoklubb. 
Ja vad jag förstår så det här med Öis - Ifk väckte känslor,   Ja i höstas hejade jag på Ifk, tycker att dom spelar rolig fotboll å härliga killar, bra att dom plockar  underifrån. Men Men jag är uppfostrad ÖISare av min pappa, å det är jag i Hjärtat, men jag kommer att hålla på Båda tror jag ,,,, kan man inte få det eller ???????
kram,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0