ATT FLYTTA HEM!!!!

 Det kommer många tankar nu,  vaknade i morse i ottan å Tänkte Hjälp ,hur blir det att komma hem!!!! Här är allt väldigt lätt, på kvällen kan man välja mellan Kina-mat indiskt italienska ja alltså allt, att äta, hur lätt som helst!!!! Utan att du blir ruinerad. När du inte vill laga middag. Det är klart att jag nu längtar hem, eftersom vi nu skall hem.Men jag flyttar hem till vad??? Jag har nu inte min salong att luta mig emot!! Min identitet vad blir det ??? Här finns mycket nu som även är negativt, som man har tröttnat på, Jag tycker inte heller värmen är speciellt behaglig, 5-10 grader svalare hade varit skönare. Att ha en pool runt hörnet är trevligt, men efter ett par år känner man sig inte tvungen att bada i den längre. Solen kan man bli brun av, det är sant, men du kommer till en gräns då det absolut inte spelar någon roll. De flesta som jobbar här för en längre tid, undviker hellre solen, än utsätter sig för den. Du lär dig förstå varför.Visst är det skönt att ha ett paradis som BALI, runt hörnet, att kunna gå ner på hörnet och hämta middagen var dag, köpa ett par öl i 7-11 på Lördagseftermiddagen, eller att gå ut på krogen hela familjen utan att det kostar så man spricker. Visst kommer jag att sakna allt detta. Dock, vad jag främst kommer att sakna är utan tvekan mina vänner här i Singapore,.Samtidigt blir det vardagsliv här också. Man spenderar mer och mer tid hemma. Jag glor på dumburken och jag sitter framför datorn, följer American Idol, och Morden i midsommer, precis som hemma!!!
Jag ser fram mot årstiderna, även om jag nog alltid kommer  att vilja resa helst 4 gånger om året!!! Jag ser fram mot att åter sätta min fot i den svenska  naturen,  den som för många andra än svenskar är lika exotisk som den i Nepal eller Butan. Jag ser fram mot mina dagliga promenader runt Hönö Klåva, å  mitt favoritställe där jag blickar ut mot Vinga fyr, å speciellt nu när stormar yr å havet skvätter. Det blir skillnad att byta en storstad med 5 miljoner invånare , mot 10 000 inv, pulsen , Människorna , transporterna, taxi, mrt, som e så lätt å billigt. Men ni som känner mig vet säkert att jag kommer att hitta på något, jag tror inte jag sätter mig med armarna i kors precis.Skall bara hitta rätt nu när man kommer hem, Ta  tag i sina vänner å familj  igen.Många säger härnera att det är lätt att flytta ut ett par år ,men svårare att komma hem.  Vem skall packa åt mig när jag handlar ???  Vem kör tillbaka kundvagnen??? Hur  städar man nu igen ???? Ja ni ser att jag får stora bekymmer ,att flytta hem.
Hoppas ni ,mina vänner finns när vi kommer hem !!!! Jag tror att ,jag kommer att behöva er!!!!
En KRAM FRÅN,EN TÄNKANDE SUSANNE:

Kommentarer
Postat av: Gustafsson

Människan är otroligt bra på att aklimatisera sig till situationer, ställen. Vanesak är ett bar ord..



Ni har haft ett otroligt äventyr, men det behöver inte ta slut här. Ni kan ju resa tillbaka för att kolla av produktionen, man kan resa till andra länder. Bara din fantasi och plånbok sätter gränserna. Välkommen hem...



// Martin

2008-10-08 @ 09:16:42
URL: http://solviken.blogg.se/
Postat av: susanne

Tack, för fina ord!!!!!!

2008-10-08 @ 10:31:34
Postat av: Gunilla Forsberg

Hej Susanne,

Allt du beskriver så bra känner jag igen från när ulf och jag flyttade hem från S-pore. Man åker lite berg och dalbana, det mesta känns konstigt ena dagen, nästa dag härligt - hur kunde vi vara ifrån det här osv. Ca tre månader tog det mig och nu står jag ganska stadigt i den svenska verkligheten igen. Hör av dig när du känner att du har landat. Vill jättegärna hålla kontakt med dig. Kramar fr Gunilla

2008-10-14 @ 11:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0