fågelparken 18 aug.

fåglarfågelparkenJa idag gjorde vi en utflykt till Jurong Bird Park,  fågelparken. Det var en åktur på ca. 1 dryg timme å det va trevligt. Först gick vi bort till vår tunnelbanestation, åkte 2 hållplatser sen bytte vi till en annan linje, därefter bytte vi till buss. Det va så mycket vackert att se. Inträde kostade 22 dollar på man = ca 110 sv kr. Då ingick en rundresa med ett tåg. Det sämsta var att jag såg en röd lampa blinka i vår kamera !! Ja, ja  inget batteri så jag fick bara nåt kort, men jag åker dit en annan gång så lägger jag in dom. Vi såg också en trevlig show med massa fina fåglar papegojor som pratade en massa. Vi fick också uppleva ett riktigt regn i just en regnskog, hela himlen öppnade sig ca, en timme.Då stod vi under ett tak å följde  blixtar å åska å ett regn som man aldrig kunde ana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0