ADVENT!!!!

  Ja visst är det härligt med advent!!!!!
Härligt med alla ljus som kommer upp å på utsidan av husen, sååå vackert.
Jag har börjat julpynta,  Det var tur att vi fick förmånen att ha Alicia här  från fredag till lördag, hon va så hjälpsam , vi satte upp ljustakar å plockade fram våra tomtar till vårt Tomtebord.  Sen va hon med Farfar i skogen och plockade tall,  sen fikade vi med varm choklad, men det tyckte hon inte va någon höjdare!!!
Lördag morgon väckte hon mig 4,40 å sa Farmor ska vi göra pepparkakor nu,  !!!!Nä vi får sova en stund till , så vi somnade om till 7.  Det är så härligt dessa åren som dom vill hjälpa till å vara med !! Sedan en dag är allt det bara borta!!! Ja allt faller på plats här hemma,  jag tycker faktiskt det va en bra tid att flytta hem ändå, sommaren e så stressig. Jag gillar detta mörka å  mysiga.   Det värsta jag upplevde med att komma hem är alla kläder man ska ha på sig. 
Idag skulle vår conteiner ha kommit men den är försenad även ett dygn till. Så förhoppningsvis kommer den imorgon onsdag, jag har ju alla kläder däri, och nu är det julfest på fredag så jag  hoppas den är här snart.  Vi har mycket framför oss nu, Yaiza har fått en lägenhet så hon flyttar in i den 15 december. Nu på söndag den 7 fyller Azaro 21 år,  få se vad han ordnar för trevligt,  Ja det är en väldig tur att julen infinner sig i dec när vi har som mörkast, tänk om julen varit i juni!!???Då hade det inte blivit så här mysigt!!!!  Kram alla!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0